sobota 2. januára 2016

Moje ročné knižné zúčtovanie

....alebo čo všetko som za rok 2015 prečítala


A ako sa tak na to pozerám, je to na zaplakanie. Devätnásť kníh. Devätnásť. Teda, nič moc, že? (Aspoň na dvadsiatku som to mohla dotiahnuť.) Ale vzhľadom na to, aký bol rok 2015 divno príšerný, alebo príšerne divný, ani sa nečudujem. No kašlime na tie moje večné výhovorky :D a pustime sa do toho :D .


Celkový zoznam prečítaného:

1. Mechanický anjel (Cassandra Clare)
2. Dotyk anjela (Thomas Brezina)
3. Červená pyramída (Rick Riordan)
4. Stopárov sprievodca galaxiou (Douglas Adams)
5. Legenda o Ospalej diere (Washington Irving)
6. Na vine sú hviezdy (John Green)
7. Búrlivé pančušky (Louise Rennison)
8. Počertená (Shani Petroff)
9. Sen noci pančuškovej (Louise Rennison)
10. Percy Jackson: Kliatba Titanov (Rick Riordan)
11. Percy Jackson: Boj o labyrint (Rick Riordan)
12. Modrá jako safír (Kerstin Gier)
13. Reštaurácia na konci vesmíru (Douglas Adams)
14. Jazdci časom: Absolútna vojna (Alex Scarrow)
15. Šifra (Kathy Reichs, Brendan Reichs)
16. Prohnaný (Kevin Hearne)
17. Cinder (Marissa Meyer)
18. Antigona (Sofokles)
19. Trón zo skla (Sarah J. Maas)

Pozn.: Knihy sú usporiadané v zozname tak ako som ich čítala, resp. dočítala.

Z čoho sa teším najviac:



V tomto prípade je to u mňa tak, že morálnu dilemu, či Trón zo skla alebo Jazdci časom, asi nikdy
nevyriešim.
Jazdci sú na jednej strane úžasná, pre mňa by sa už dalo povedať „povinná“ jazda. Aj keď táto štvorka, no... už to nie je ako jednotka, ale. ALE aj v tejto časti sa dajú nájsť vždy nejaké veci, udalosti alebo rozhodnutia postáv, ktoré vás (alebo aspoň mňa) donútia kúpiť si ďalšiu. Či sa toho už dočkáme, to je druhá vec. (A samozrejme Liam. Keby už všetko bolo na tých knihách o ničom, tak  toto zlatíčko všetko zachráni. Aj svet, aj celú sériu.)
Trón je pre mňa buď objav alebo rovno kniha roka, definujte si to ako chcete :D O svižnosti deja sa na začiatku veľmi nedá hovoriť, no podľa väčšiny ohlasov, ktoré sa ku mne dostali, som očakávala horšie. Najviac sa mi určite páčili postavy. Chaol najviac (Evalien by Vám vedela porozprávať, a rovno by z toho bol článok), Doriana som si tiež obľúbila, ale reku ktorá by nie, že. A dokonca aj Celaenu. Asi preto, že si stála za svojim a dokonca aj pre jej myšlienkové pochody (hlavne na konci knihy, aj keď niekto so mnou nemusí súhlasiť). Proste to bola kniha ako má byť a ja sa teším, teším a strááášne teším na pokračovanie!!!

 

Najväčšie sklamanie:

Asi Na vine sú hviezdy. Po dočítaní som si povedala, že také už nečítať. Aj keď...som zvedavá koľko mi to
vydrží :D Ale na obranu: Až také zlé to nebolo, lebo aj keby som čítanie tejto knihy chcela akokoľvek ľutovať, už len kvôli tým citátom a tým myšlienkam o živote nemôžem. No aj napriek tomu to bola kniha, od ktorej som mala čakať možno menej, ako som čakala.

 

Najväčšie prekvapenie:

Tu som musela trošku porozmýšľať, lebo tento rok som sa púšťala skôr do takých kníh, u ktorých som vedela aspoň približne, na čom som. Aj pri tých Hviezdach som to vedela, no musela som to skúsiť. No myslím si, že aj taký ten Železný druid, respektívne Prohnaný by sa sem mohol zaradiť, lebo zozačiatku to vyzeralo byť len také oddychové nič, ale potom sa to naozaj parádne rozšuplo a pri konci som čumela nejako takto:


 

Istá záruka dobrého čítania:

Cinder. Pokiaľ povie Eileen na nejaké scifi, že je vynikajúce, tak vynikajúce je a to bez debaty :D.


 

Čo ma najviac rozosmialo:

Stopárov sprievodca galaxiou. Také super uletené scifi, potrebujete počuť viac? Aj keď dvojka nebola jednotka... čo je škoda, lebo potom by som ju milovala.

 

Najobľúbenejšia postava:

Chaol. Ja viem, som neoriginálna, veľa ho tu spomínam, netočím o nikom inom... ale ten, kto Trón čítal, pochopil. A kto nie, tak nech si ho prečíta a pochopí.




Samozrejme, že som mala aj nejaké tie čitateľské výzvy, ale pri prečítaní devätnástich kníh sa o ich splnení hovoriť asi nedá :D Ale ja som sa to Atramentové srdce snažila dočítať, naozaj. Samozrejme, mohla by som si ho presunúť na výzvu 2016, ale neviem či si niečo ešte dám. Možno tak pokoriť dvadsiatku :D .
Vidíte, to je dobrý nápad. Pod dvadsiatku nepôjdem, čestné pionierske :D



Ak po sviatkoch nemáte čo na práci, zabíjate čas telkou a možno aj čítaním kníh, tak sa ozvite a popíšte, či ste si dali nejakú knižnú výzvu, ak áno ako dopadla a či plánujete aj niečo tento rok.
Ja budem len rada a budem sa strašne tešiť :D

Všetko dobré do nového roku a veľa veľa prečítaných kníh Vám praje Vaša Gwin.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára