sobota 6. februára 2016

Knižné 2 in 1: Trón zo skla & Koruna z temnoty ( Sarah J. Maas )


 

 

Jednou vetou:

Ak Vám prezradím, že táto knižná séria je moja nová srdcová záležitosť, uveríte mi?



Trón zo skla


 

Anotácia: Trón zo skla

 

Ukážka: Tu

 

Ako som túto knihu objavila:


Ešte pred slovenským vydaním v recenziách na Goodreads. A keď som sa dozvedela, že vyjde aj po slovensky, tak som len čakala... a čakala... a čakala... až som sa dočkala.
 

Čím ma zaujala: 


Obsahom. Svet, z ktorého zmizla mágia. Najznámejšia adarlanská vrahyňa v zajatí. Kráľov turnaj. Šarmantný princ s tajomstvom. Sympatický kapitán stráže. Čo ešte odo mňa chcete počuť? Áno, toto je presne to, na čo sa v poslednej dobe chytám. 

Čo sa mi na nej páčilo:


To, že celá séria má neuveriteľný potenciál. Verte či nie, ale ak sa to niekde nepokazí, tak je na skvelej ceste stať sa jednou z najlepších fantasy knižných sérií, aké som kedy čítala. A aké ste kedy čítali vy.
Jedným takým lákadlom sú tu tajomstvá. V knihe, a pravdepodobne aj v celej sérii, ich je veľa, veľmi veľa, a prezradím Vám... ku koncu to bude až nebezpečné. A bude sa Vám to páčiť.

Ženy, prihováram sa Vám. Ak hľadáte chlapa na celý život – Chaol je tu pre Vás. A ak len na jednu- dve noci, tak Dorian je pre Vás ako stvorený. Jeden citát, z ktorého som išla do kolien:

Čo si ľudia myslia o tom, že ma strážia toľkí vojaci?" Spýtala sa Celaena. 
Na ostatných nádejných šampiónov tiež dávajú dobrý pozor. Ľudia si najskôr myslia, že si ďalšia princova...priateľka."  
 „Ďalšia?" 
Filipa sa usmiala, plne sústredená na šaty.Jeho výsosť má veľké srdce."   

Málokedy poviem, alebo napíšem, že v nejakej knihe sa vyskytla hlavná hrdinka, s ktorou nemám absolútne žiadny problém. A tou Celaena je ( a ešte Tory z Virózy, Sabriel zo Sabriel, Melody z Ritmatika a Bridget Jonesová, ale to je tak asi všetko ). Autorka Celaenu vykreslila tak realisticky, až niekedy budete mať pocit, že všetko, čo sa jej prihodí, naozaj prežívate spolu s ňou.

Samotný štýl písania nie je zlý, čítala som aj o dosť horšie, ale...


 Čo sa mi nepáčilo: 


keby to niekedy nemalo tak strašne dlhé súvetia, čítalo by sa to lepšie. A nie len súvetia boli dlhé. Na to, že sa tam v podstate riešil len turnaj a šaty, tam toho bolo až moc. Ak Vám to ani aspoň trošku nebude liesť na nervy, tak máte môj obdiv istý.

Komu ju odporúčam: 


Každému, kto má rád fantasy, tajomstvá, super chlapov, super šaty a kto má trpezlivosť, lebo hlavne kvôli pokračovaniu sa oplatí tie občasné pasáže nudnejšieho charakteru prežiť. No pokiaľ ste ako ja, že keď chcete, viete si vychutnať aj tie, tak potom neváhajte. Ani na chvíľu.

 

 

Moje hodnotenie: 4 z 5 hviezdičiek ( no keby nebolo Chaola, dám len 3 ).





Koruna z temnoty



Pokračovanie Trónu zo skla 

Anotácia: Koruna z temnoty

 

Upozornenie: Oficiálna anotácia ku Korune z temnoty obsahuje SPOILERY!!! Ale v mojom odporúčaní, či názore ( či čo to vlastne je ) nie sú, takže sa ničoho nemusíte báť :D. 

 

Ukážka: Tu

 

Čo sa mi na knihe páčilo: 


To, že sa moje očakávania naplnili. Naozaj je to jedna z najlepších fantasy knižných sérií, aké som kedy čítala.

No ak je tu niekto, kto má po prečítaní jednotky sem-tam nejaké pochybnosti, či sa mu to oplatí čítať, aj keď sa mu jednotka až tak veľmi nepáčila, lebo vám tam niečo chýbalo, ako napríklad taká akcia, a myslíte si, že dvojka na tom bude podobne, tak rada vyvrátim Vaše presvedčenia :D / príklad dlhého súvetia :D / V dvojke nájdete všetko, čo sa Vám páčilo v jednotke a ešte viac: Viac akcie, viac tajomstiev, viac nečakaných udalostí a zvratov, ( a samozrejme viac Chaola ). A dokonca sa to aj ľahšie číta. 


Čo sa mi nepáčilo: 

Ja, ľudia moji, naozaj netuším. A to sa mi, popravde, nestáva príliš často. Vlastne v poslednej dobe skoro vôbec. Musíte uznať, že to už je čo povedať.


Komu ju odporúčam: 

Samozrejme každému, komu sa jednotka páčila. Lebo ak s ňou nemal absolútne žiadny problém, ak sa mu všetko na nej páčilo, tak sa z dvojky priam potototo... úplne poserie ( pardon za expresívny výraz, ale to je to najúprimnejšie, čo vystihuje celú túto situáciu ).

A samozrejme aj každému, komu sa jednotka až ak nepáčila a veľmi sa do čítania pokračovania nehrnie... lebo viete ako sa hovorí: Kto neprečíta, bude ľutovať. 



Moje hodnotenie: 5 z 5 hviezdičiek 




Web autorky:  

Vaša Gwin     
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára