streda 31. mája 2017

3000% sincerity (a lá môj názor na Big W) PART 1

Poznáte ten pocit, keď ste úplne nahajpovaný a chcete si prečítať nejaký super/mega/úžasný/neokukaný a dych berúci príbeh na Wattpade, aby ste si spríjemnili deň po piatich písomkách, bez toho aby ste rituálne nespálili polku vašich zošitov?  Rada do života. Nerobte to. NIKDY.  

Ak nepoznáte Wattpad, možno sa pýtate prečo zastávam takýto negatívny názor k Big W. Viete, na toto "prekvapivé" zistenie som prišla vďaka tomu, že ja sama som strávila na Wattpade určite obdobie čítaním tých skvostov, ale po asi 124634 poviedke o Elementoch, 1D, JB a miliónoch ďalších FF som si položila otázku: Naozaj nenájdem príbeh, ktorý by sa mi naozaj páčil? (Nájsť taký príbeh je ako hľadať ihlu v 50 tonách sena.)



Poďme pekne po poriadku. Ako prvé asi každého čitateľa zaujme obálka. Ale hoďme obálky za hlavu. Hoďme tieto internetové dáta za hlavu. Ja podľa obálky nesúdim žiadny príbeh. Párkrát sa mi stalo, že príbeh s naozaj strašnou obálkou mal celkom dobrý dej, dokonca aj zmysluplné dialógy. Veď priznajme si to, nie každý oplýva grafickým nadaním. Takže, ak odignorujeme prítomnosť akejkoľvek nádhernej alebo strašnej obálky, určite svoj zrak nasmerujete na popis príbehu. V tomto ohľade som nemilosrdná. Žiadny popisok? Adios muchachos. Hasta la vista baby. Zlatko, tá biela obrazovka mi prezradila o tvojom príbehu asi toľko, koľko môj imaginárny pes o jadrovej fyzike. 

Keď žiadny popisok k príbehu neuvidíte, možno trpíte dočasnou slepotou, možno si ho máte vycucať z prstu... Lebo ja niekedy mám chuť to spraviť. Seriózne. Prosím, milí autori poznáte takú vec, že ANOTÁCIA? No viete, ako vám to povedať, to je taký stručný obsah deja, ale POZOR! Bez spoilerov. Lebo sú aj takí fajnšmekri, ktorí vám v anotácií prezradia habadéééj vecí a vy potom čítate, čítate a čakáte na zvrat.... a zvrat nikde. Zvrat odišiel, vzal si dovolenku na dobu neurčitú, ešte vám aj z diaľky kýva so slovami: Čakáme? Čakáme?

Neberte to zle, ale skúste sa vcítiť do kože niekoho, kto klikne na váš príbeh, a vy tam buď máte anotáciu, ktorá stojí za nič alebo radšej ani žiadnu nemáte.


Niekedy nastáva problém najmä vtedy, keď príbeh nejaký popisok má.
Ahoj :). Toto bude príbeh o Aničke, ktorá ma psíka Bodríka. Má hnedé vlasy a modré oči. Váži 45 kilo a myslí si, že trpí nadváhou. Díky za prečítanie a ďakujem za každý hlas.

Úprimne pri tomto som zo začiatku dostávala infarktové stavy, pretože... toto bolo naozaj asi v každom druhom príbehu.  Musíte uznať, že aj bloček z obchodu vám povie viac ako takýto popisok, v ktorom zistíte meno, váhu, výšku, krvnú skupinu a číslo kreditky hlavnej hrdinky. Ale o čom bude príbeh? Načo niečim takýmto zaťažovať ľudí. Ale viete, že to vždy môže byť aj lepšie?

 "Nie som nijako výnimočná alebo krásna. Mám normálnu postavu, dlhé blond vlasy a výrazné smaragdové oči." *PRIDÁ FOTKU NEJAKEJ MODELKY/SPEVÁČKY/HEREČKY *
me: *is going to kill a bitch*

Chápem, každý sme nejaký. Ale ako niekto dokáže napísať takýto príbeh. Takto to nefunguje. Nemôžeš vypadať ako Selena Gomez a hovoriť o sebe, že si hnusná a nikomu sa nepáčiš. A ako bonus je naša hrdinka aj šikanovaná. Prečo.... PREČO JE TAK NEPOPULÁRNA KEĎ VYZERÁ AKO fluchen MODELKA? PREČO JU VŠETCI ŠIKANUJÚ? To ju šikanujú pretože je veľmi pekná? Akože, hej bitch, si veľmi pekná, ideme ťa šikanovať a budeme ťa nenávidieť.

prečo?
PREČO?!
*kričí do nebies*


16-ročné dievča, úplne normálna, "vôbec" nevyzerá ako modelka (je iba nadpriemerne krásna narozdiel od nás obyčajných smrteľníkov), chodí si kade-tade, žije svoj úplne obyčajný život v LA, rodičia sa jej rozviedli alebo jej iba všetko zakazujú. A odrazu sa to stane. Úplne znenazdajky. BUM-BÁC. Narazí do niekoho slávneho (JB, 1D, 5SOS, atď.). My obyčajní smrteľníci by sme boli v šoku. Možno by nám to aj vyrazilo dych. Možno by sme dokonca potrebovali Heimlichov manéver. ALE, ona NEMÁ TUŠENIE KTO TO JE! Ona ho NEPOZNÁ, NIKDY V ŽIVOTE O ŇOM NEPOČULA... NIKDY HO NEVIDELA, BOLA ÚPLNE SLEPÁ. A JE PREKVAPENÁ.... 

Vy ste famous? Ja vás nepoznám.
   
Chceš mi povedať, že nepoznáš tú najväčšiu skupinu nášho storočia aj iba z videnia?! Really? To si žila doteraz v jaskyni? 


A viete čo spraví ON? ON JE UCHVÁTENÝ. LEBO ONA HO NEPOZNÁ. NEKRIČÍ, NEMÁ FANGIRL MOMENT. MILUJE JU.  (akože si poviem... čo do faka?)


Ďalším problémom, ktorý som zaregistrovala, sú samotní autori a ich vek. Mne dych vyrážajú tie 11-ročné dievčatká, ktoré chcú byť raz slávne spisovateľky. Dobre, aby som nebola zase ja tá zlá, možno sa nájde nejaká výnimka. Ale aby ste vedeli, ja neodsúdim nič. Môžem povedať... čítala som už naozaj všetko.... a niekedy aj ľutujem túto skutočnosť. Klikám na príbehy s coverom lvl google obrázok, s popiskom na zaplakanie a čítam.... Aj keď všetko to znie ako denníček nejakej 11-ročnej baby, v ktorom nehrá gramatika žiadnu rolu. O deji nehovoriac. Už ma unavuje, aký analfabeti okupujú Wattpad. Všetci robíme chyby, aj ja ich robím, ale čo je veľa, to je veľa. Takže, keď ja neviem ako sa nejaké slovo píše, tak môj najlepší kamarát na život a na smrť aka google.com ma v tom nikdy nenechá. Google je skvelá vec, mali by ju používať všetci (hneď po mozgu). A ešte niečo, čo ma dostáva najviac, sú výhovorky. Chyba tam je, lebo ste to písali boh vie na čom, alebo ste sa len preklikli. OSEMKRÁT. V TOM ISTOM SLOVE. A zo všetkého najlepšie tie výlevy autoriek, pri ktorých plačem... od smiechu.
Tebe sa nepáči môj príbeh o Janke a Marienkovi? Ja to teraz nemám vôbec ľahké. Môj trojnohý budík prestal rozprávať a môj život pomaly prestáva mať zmysel. hešteg hárd lajf “ Akože LOL


Čo mi dych vyráža ešte viac je to, ako malé deti píšu o sexe (ak máte už Wattpad ako tak omrknutý, určite ste tam už videli tie príbehy 13+). To mi dych naozaj vyráža. Ako môže nejaké malé dieťa napísať dobrý opis sexu, keď ani poriadne nevie ako sa to robí. Existujú ľudia, ktorý ho síce nezažili ale vedia ho naozaj dobre opísať, ale nemyslím si, že to dokáže nejaké 11-ročné dievčatko, ktoré kuká na DisneyChannell My Little Ponny. Sorry ľudia, občas mám dosť. Aby som nehatovala malé deti, chcete písať verejne príbehy? Chcete radu, (Nechcete?)

Moja rada znie: Dajte to prečítať niekomu predtým, ako to zverejnite. A tým nemyslím vašu kamarátku, lebo nech by to bolo akokoľvek strašné, povie vám je to dobré... Lebo je to vaša 11-ročná kamarátka, ktorá ma Ferka vo vašom príbehu rada. A korektori, to sú úžasný ľudia (áno, ty Gwin). Upravia váš text do čitateľnej formy.

A kedy je správny čas na prvú pusu? Podľa môjho odborného názoru, ktorý vôbec nie je odborný, je dobre počkať. Nervať to hneď na začiatok. Ale zase nemusí byť niekde v 385. časti. Nebudem čakať na jednu blbú pusu 632255 častí. A zase sa nemusia bozkávať hneď v prvej kapitole, kde sú si cudzí. O niečom inom je sex. Podľa môjho šiesteho zmyslu nepatrí sex do prvej kapitoly. A ani do druhej. Príbeh nemusí obsahovať sex, aby bol dobrý..



Čitatelia. Každý príbeh potrebuje svojich čitateľov. A tí sa delia na špecifické skupiny vyznačujúce sa špecifickými vlastnosťami. Existuje hneď niekoľko druhov týchto tvorov. Prvou skupinou sú takzvaný POZOROVATELIA. To sú tí, ktorí prečítajú celý váš príbeh, ale nikdy, NIKDY nevyjadria svoj názor komentárom. Nikdy vám nezdelia svoj postoj k vášmu príbehu, len čítajú a čítajú až do konca, sem tam hodia votes.

Aj vy ste sa už stretli s tým "fbfgnhnzjhmujrtfsasefgzjuznfgvdcsdfrb READERS"? Áno, sú to tí čitatelia, pri ktorých si myslíte, že si ten človek búcha hlavu o klávesnicu a vy filozofujete nad tým, či je to dobré alebo zlé. Je to proste gkbilvhdfjkvfvjkvlkj. Skrýva sa v tom toľká hlboká filozofia, ktorej my obyčajný smrteľníci jednoducho nerozumieme.  Ja osobne píšem komentáre mojím jazykom a nie nejakou hatlaninou, pri ktorej pochybujem o vašom psychickom zdraví. Čo tak namiesto jsdlvnfvklndflhnsdl napísať nejaké citoslovce typu óóó, ejha. Slová, ktorými sa dorozumiete aj v REAL LIFE. Stále rozmýšľam nad tým, či sa tak bavíte s ľuďmi aj v reále.

Ahoj Anička videla, si novú časť Dobrodružstiev Esmeraldy a Chuana? Mňa tá časť úplne dostala. Vôbec som nečakala že Chuanita je Chuanova sestra, aj ty?
„sxccfvbfgbnhnfgvsxascdfbfvasxa
Naozaj?“
vvdfvbgbhntdcfv“



Keď sa ti to nepáči, tak to nečítaj. Táto veta oblietava Wattpad, deň čo deň. Je to veta, s ktorou sa každý z nás aspoň raz stretol. Veta, s ktorou sa oháňa takmer každý autor, ktorému poviete svoj negatívny názor na jeho príbeh. Asi mi neuveríte, ale Wattpad je sociálna sieť. VEREJNÁ sociálna sieť, na ktorú sa môže prihlásiť ktokoľvek. A ktokoľvek môže komentovať váš strhujúci príbeh. A vždycky sa nájde aj niekto, komu sa váš príbeh nepáči a preto vám zdelí svoj názor. Inteligentný človek vám napíše, čo sa mu nepáči a ako môžete zlepšiť váš príbeh a pokiaľ aj vy ste aspoň trochu inteligentná bytosť, vezmete si z jeho kritiky niečo a pokúsite sa to v budúcnu zlepšiť. 


Každý by mal byť vďačný, že si daná osoba váš príbeh prečítala a napísala čo si úprimne myslí. Za názor nepovažujem "Skvelé, pls ďalšie...., prosím ďalšiu časť.........., píšeš sračky...." Ako sa hovorí, každý komentár poteší, ale ja osobne by som si radšej vážila dlhý komentár plný postrehov čo treba zmeniť alebo kde sú chyby ako komentáre typu "pls, ďalšiu časť". Ten dlhý komentár plný kritiky sa vás môže naozaj dotknúť, ale uvažovali ste niekedy nad tým, koľko času  človek na druhej strane obetuje, aby niečo také napísal? Ak vás niekto hatuje, to je už iná vec...


 Btw: nezabudnite mi v komentári napísať aj váš vlastný názor a či ste sa s niečim so mnou zhodli.


-Eileen

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára